środa, 15 maja 2013

Cieciorka górą !!!

 Oczywiście, że górą ... ponieważ jest pyszna, a przede wszystkim bardzo zdrowa i nietucząca :) Praca na działce wrze, choć roślinek nie widać jeszcze, ale za to xxx  jest zaniedbane... działka, praca, dom, ćwiczenia na które chodzę, to wszystko pochłania mnóstwo czasu, także moje kochane dziecko... aż przykre... odpuściło mi na 18-ste urodzinki haft, nie wyrobię się po prostu... ale w zanadrzu mam album, który robiłam od roku - techniką scrapbooking-u, wówczas mi się podobał, ale teraz nie mam pojęcia jak go jej wręczyć, bo uważam, że nad zwyczajniej w świeci nie wyszedł mi :( wkrótce go pokażę, a co mi tam, najwyżej poznam zdanie innych... mam nadzieję :)
        Ale wracam do ciasteczek z cieciorki.... są godne polecenia, smakują niesamowicie, łatwo się je robi i szybko je :) Za zgodą  http://smak-zdrowia.blogspot.com , bo stąd pochodzi przepis, wstawiam je u siebie, może ktoś się skusi. Dla swoich potrzeb troszkę przepis zmieniłam, zamiast kaszy manny, ze względu na gluten dałam kaszę orkiszową i cukier buraczany nierafinowany, a także jagody Goji, ale te ostatnie to bez powodu...
                                                                       




     
Składniki: 
cieciorka sucha (100g)
1 jajko (60g)
1 jabłko (150g)
cukier (30g)
rodzynki (30g)
kasza manna (25g)
1 łyżeczka sody
cynamon, imbir, gałka muszkatołowa

 
Przygotowanie:
Ziarna cieciorki moczymy kilka godzin. Następnie miksujemy blenderem, na dość drobne kawałki, ale nie na mus. Mają być wyczuwalne kawałki, które będą imitować chrupiące orzeszki. W osobnym naczyniu ubijamy białko, następnie dodajemy żółtko i cukier. Ciągle miksując dodajemy powoli starte jabłko i zmiksowaną cieciorę. Masę dowolnie przyprawiamy, dodajemy sodę, wrzucamy rodzynki i dodajemy kaszę mannę. Odstawiamy ciasto na ok. 15-30 minut, żeby kasza wchłonęła nadmiar wody. Małe porcje ciasta nakładamy łyżką na blaszkę, na papier do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180st. ok. 15 minut. Z podanych proporcji wychodzi 20szt. 
                                   
           ... ciasto w spoczynku :)
                            
       ... i na blasze, bardzo łatwo ciasteczka się formuje, nie kleją się :) najwyżej do podniebienia mniam, mniam :)

4 komentarze:

  1. Ciekawe są te ciasteczka! Kto by przypuszczał, że można z niej zrobić słodkości :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. A tak, na dodatek pyszne :)Asiu fajnie, że do mnie zajrzałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis , :) trzeba spróbować tylko wciąż mało czasu

    OdpowiedzUsuń
  4. Ala szybciutko się je robi, naprawdę :)

    OdpowiedzUsuń