niedziela, 14 kwietnia 2013

Staram się odżywiać zdrowo...

    Od dawna do menu zaczęłam wprowadzać zmiany żywieniowe, kiedyś dla szczupłej sylwetki, dziś dla zdrowia. Moje składniki pokarmowe zmieniły się bardzo, coraz częściej na moim stole gości soczewica, kasza jaglana, gryczana, warzywa i owoce, pieczywo z pełnego przemiału itd. itp. Przepisów szukam w necie, odkryłam tu bardzo dobre blogi kulinarne, ale ze względu na rzs, niektóre przepisy zmieniam tak, aby składniki były odpowiednio dobrane. Szczególną uwagę zwracam na przyprawy, które powinnam używać, wystrzegam się wieprzowiny i glutenu... ale czasami też robię skoki w bok :) A wszystko ma służyć poprawie zdrowia, no i służy :) od pół roku nie przyjmuję chemii, nawet tabletek przeciwbólowych, Na ostatniej wizycie lekarskiej, moja reumatolog stwierdziła, że nie widzi powodu dla którego miałaby zmniejszyć mi dawkę... jak miałam ochotę rzucić jej... że nic nie przyjmuję !!! ale historia choroby może się kiedyś przydać, więc przemilczałam.... A już Hipokrates uczył... " niech wasze lekarstwo będzie pożywieniem, a pożywienie lekarstwem" czyli... to ma być takie odżywianie, które nie będzie szkodziło mojemu ... naszemu organizmowi! Odpowiednie odżywianie ma mu dawać siłę, energię, witalność i piękno czyli....       ZDROWIE!!!
... tytuł tej książki mówi sam za siebie.

      

3 komentarze:

  1. I słusznie, to twoje zdrowie, oby tak inni myśleli, mam nadzieję, że będzie coś więcej... będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń